kwietnia 30, 2018

Pyszne drożdżowe rogaliki


Witam serdecznie! W dzisiejszym poście chciałbym Wam zaprezentować pyszne, drożdżowe rogaliki z nadzieniem. Rogaliki niesamowicie rosną, są miękkie i lekko kruche, słodkie, przełamane lekko kwaśną konfiturą. Ich wykonanie to sama przyjemność, a cieszą oko i nosek niesamowitym zapachem! Zapraszam do zapoznania się z przepisem :) 

SKŁADNIKI:

Ciasto:
- 650 g mąki pszennej poznańskiej; -120 g cukru; - 250 ml mleka; - 3 żółtka; - 1 jajko całe; - 100 g masła; - 2 łyżeczki cukru waniliowego; - 1/2 łyżeczki soli;
- 45 gram drożdży świeżych;

Dodatkowo:
- konfitura (ja użyłem truskawkowej i z nektaryn);
- białko do posmarowania rogalików.

1. Nasze rogaliki zaczynamy od przygotowania zaczynu. Całość mleka podgrzewamy aby było ciepłe, nie gorące. Do miski kruszymy drożdże, dodajemy 50 ml mleka, łyżeczkę cukru, łyżkę mąki i całość mieszamy. Po dokładnym wymieszaniu zaczyn przykrywamy ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce na 15 minut. W czasie gdy zaczyn rośnie, na małym ogniu roztapiamy masło, a następnie odkładamy do ostygnięcia.  Gdy zaczyn nam podrośnie dodajemy do niego resztę składników na ciasto. Za pomocą drewnianej łyżki łączymy wszystkie składniki ze sobą, a potem wyrabiamy ręką przez kolejne 15 minut. Gdy ciasto nie przykleja nam się do rąk, wkładamy je ponownie do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 60 minut. 



2.  Wyrośnięte ciasto, wykładamy na blat i przerabiamy kilka razy w celu odpowietrzenia i ponownie odkładamy w ciepłe miejsce na 20 minut. Po tym czasie nasze ciasto jest gotowe do wałkowania. Ciasto wykładamy na blat i dzielimy na dwie porcje. Wałkujemy w okrąg na grubość około 4 mm. Następnie ciasto dzielimy na 8 części, a na brzeg nakładamy po łyżeczce konfitury i zwijamy ku wierzchołkowi. W celu ułatwienia zwijania, ranty naszych rogalików możemy posmarować wodą, będą lepiej się sklejały. Te same czynności powtarzamy w drugą porcją ciasta. 



3. Zawinięte rogaliki przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, przykrywamy ściereczką i odkładamy do wyrośnięcia na około 15 minut. Po upływie tego czasu nasze rogaliki smarujemy za pomocą pędzelka, roztrzepanym białkiem i posypujemy cukrem kryształem. Tak przygotowane wsadzamy do wcześniej rozgrzanego na 180 stopni piekarnika i pieczemy około 20 minut do momentu gdy zaczną się rumienić. Po upieczeniu wyjmujemy rogaliki i czekamy aż ostygną. Z podanej porcji ciasta wychodzi 16 dużych rogalików. 





Wszystkim życzę smacznego!
Serdecznie zapraszam do komentowania i obserwowania mojego bloga, jest to dla mnie duża motywacja do dalszego działania :) 






73 komentarze:

  1. Wyglądają przepysznie! Muszę koniecznie wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na sam widok ślinka cieknie! moja mama takie robiła, szły w 5 minut :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Użyłabym do tego dżemu z dzikiej róży mojej babci. Czekaj, czekaj...czy ja przypadkiem nie mam słoiczka w lodówce? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam swój ulubiony przepis na rogaliki, ale chętnie wypróbuję Twój. Rogaliki wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przepysznie, muszę wypróbować przepis koniecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś dla mnie! Choć pokombinuję z nadzieniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej wyglądają niezwykle smakowicie! <3
    Z chęcią wypróbuje Twój przepis, bo uwielbiam rogaliki każdego rodzaju!
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie rogaliki :) wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają super! Ja zamiast zwykłego mleka spróbowałabym z roślinnym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też bardzo lubię piec, a wszególności ciasta drożdżowe. Twoje rogaliki wyglądają przepysznie. Skorzystam z Twojego przepisu. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno takich rogalików nie robiłam, chyba czas znów zacząć ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne rogaliki, ale ja aktualnie jestem pogniewana z ciastem drożdżowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja właśnie piję kawę i nic do niej nie mam. Wyglądają mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie rogaliczki :D Ostatio robiłam z podobnego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mega apetycznie wyglądają. <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój piekarnik wyzionął ducha, więc nie mam możliwości sprawdzenia przepisu (a do tego kucharka ze mnie żadna, więc na 100% coś poszłoby nie tak :d ), ale wyglądają pysznie! Idealne na majówkowy cheat meal :d

    OdpowiedzUsuń
  17. Zjadłabym takie rogaliki na śniadanie... ;) wyglądają pysznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow!! Smaki dzieciństwa. Z przyjemnością bym skosztowała :) Wyglądają obłędnie. Już sobie wyobrażam jak pysznie smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy zrobić :) nie trzeba sobie wyobrażać :)

      Usuń
  19. Moja mama piekla podobne i pewnie tak samo pyszne rogaliki. Przypomnialas mi ten smak.

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudo! Ale ja staram się omijać cukier, chociaż przyznam, że takiego rogalika bym wciągnęła :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Natchnęłaś mnie na zrobienie rogalików :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Moje smaki ale pewnie zamoczyłbym je w czekoladzie :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda tak pysznie a mi glutenu nie wolno ;c

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie mogę pszenicy, nie mogę mleka, nie mogę jajek, ani drożdży :( Ale tak uwielbiam rogale, że czasem się skuszę i już trudno - odcierpię ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda to tak pysznie, że aż zgłodniałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Musze męża namówic, bo ostatnio tylko pączki robi. Te rogaliki wygladaja smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Niesamowicie apetycznie wyglądają te rogaliki!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wyglądają obłędnie! Kiedyś piekłam takie rogaliki, czas sobie przypomnieć :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ostatnio ograniczam słodkie do minimum, ale domownicy wciąż żądni słodkich wrażeń:)dziękuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja z drożdżowych to tylko kręcę pizze, ale muszę wypróbować Twój wpis bo rogaliki wyglądają obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie wyrosły. Moje nie wychodzą takie duże. Z chęcią wypróbuję ten przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Słodko-słone , Blogger