stycznia 06, 2018

Pikantna tarta z pieczarkami i porem



Tarta jest stosunkowo prostym, tanim daniem, ale także efektownym i bardzo smacznym. Przygotowanie nie jest czasochłonne. W zależności od upodobań można robić je na słodko jak i słono z przeróżnymi nadzieniami. Ja dzisiaj przedstawię Wam przepis, który mi przydał do gustu, a mianowicie pikantna (choć można też zrobić wersję łagodną) tarta z porem i pieczarkami. Zapraszam! 

SKŁADNIKI:


Ciasto:
150 gram zimnego masła;
300 gram mąki pszennej;
1 jajo (najlepiej XL);
1/3 łyżeczki soli;


Masa śmietanowa:
2 jaja;
150-200 gram sera żółtego (ja użyłem zwykłej goudy);
200 ml śmietany 18%;
sól, pieprz, gałka muszkatołowa;

Dodatki:
1 duży por;
250-300 gram pieczarek (ja użyłem brązowych);
1 papryczka pepperoni zielona;
sól, pieprz, papryka ostra, papryka słodka;
masło do smażenia. 







1. Mąkę wysypujemy na blat, w środek dajemy jedno jajko, masło kroimy na mniejsze kawałki, dodajemy sól i staranie zagniatamy ciasto. Ważne aby zrobić to w miarę sprawnie aby masło, który jest w cieście nie zaczęło nam się topić od ciepłych dłoni. Gdy ciasto jest dokładnie wyrobione zawijamy je w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na 30-45 minut.






2. Gdy ciasto jest w lodówce, zabierzmy się za zrobienie nadzienia tarty. Pora dokładnie myjemy i kroimy białą część w krążki, nie za cienkie abyśmy czuli co jemy. Pieczarki myjemy i kroimy większe w ćwiartki, mniejsze w połówki. Na patelni roztapiamy masło, dodajemy pora i jak lekko zmięknie dajemy pieczarki. Doprawiamy do smaku i dusimy do miękkości, aż woda całkowicie wyparuje.  W międzyczasie kroimy papryczkę w krążki i odkładamy sobie na potem (im więcej pestek zostawicie tym będzie ostrzejszy smak naszego nadzienia)



3. Ciasto wyjmujemy z lodówki i energicznie je wałkujemy, tak aby pasowało do naszej formy. Gdy nabierze odpowiedniego kształtu przekładamy je do blaszki, nakłuwamy widelcem i pieczemy około 15-20 minut w rozgrzanym do 190 stopni piekarniku do ze złocenia ciasta. Gdy ciasto będzie w piekarniku robimy masę jajeczną. Ser trzemy na grubych oczkach, dodajemy śmietanę, jajka, przyprawiamy do smaku i dokładnie mieszamy.  



4. Na podpieczony spód wykładamy ostudzone nadzienie, potem pokrojoną papryczkę i wszystko
zalewamy masą jajeczną. Całość pieczemy w 190 stopniach przez około 30 minut, aby masa jajeczna w całości się ścięła i spód nie był surowy. Po upieczeniu wyjmujemy z piekarnika i czekamy aż trochę ostygnie aby całość była stabilna podczas krojenia. Tartę można posypać pokrojonymi ziołami (ja posypałem koperkiem, pietruszką i lubczykiem).








SMACZNEGO! :)


1 komentarz:

  1. Próbowałam genialne !!!!!😍😍 a te zdjęcia sa boskie dodają apetytu

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Słodko-słone , Blogger