marca 04, 2018

Domowe nachos z dwoma dipami


 Witam serdecznie! W dzisiejszym poście chciałbym Wam zaprezentować przepis na domowe nachos- pieczone, a dzięki temu zdrowsze. Przy niewielkim nakładzie finansowym możemy stworzyć fajną, chrupiącą przekąskę na spotkanie z przyjaciółmi, domowe przyjęcie czy po prostu na wieczór filmowy. Fajne w przepisie jest to, że tak naprawdę baza na ciasto jest jedna, a smak nachos jest różny, w zależności od tego co dodamy do ciasta- więc pewnie każdy z Was znajdzie coś dla siebie. Ja przygotowałem trzy wersje- klasyczne z solą, ziołowe i paprykowe. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z przepisem :)

SKŁADNIKI:

Ciasto:
- 125 gram mąki pszennej;
- 125 gram mąki kukurydzianej;
- 125 ml ciepłej wody;
- 45 ml oliwy;
- 1 łyżeczka soli;
- suszone papryczki chilli;
- suszone zioła;

Guacamole:
- 1 miękkie awokado;
- 1 limonka;
- sól i pieprz do smaku;

Sos porzeczkowo-curry:
- 1 łyżka dżemu z czarnych porzeczek;
- 2 łyżki ketchupu z piekła rodem kotlin;
- 2 płaskie łyżeczki curry.




1. Mąkę pszenna, kukurydzianą i sól wsypujemy do miski i dokładnie ze sobą mieszamy. Następnie dodajemy ciepłą wodę i olej. Wszystkie składniki łączymy ze sobą do momentu, aż ciasto będzie ładnie wyrobione. Całe ciasto formujemy w kulkę i dzielimy na trzy części. Do jednej dodajemy chilli, drugą mieszamy z ziołami, a trzecią zostawiamy taką jaka jest. Dokładnie mieszamy dodatki z ciastem, forujemy trzy kulki. Ciasto przykrywamy ściereczką i odkładamy na 30 minut. 




2. Gdy ciasto odpoczywa możemy zabrać się za przygotowanie dipów. Pierwszy w kolejności będzie porzeczkowy. Jego przygotowanie jest banalnie proste, a smak na prawdę potrafi zaskoczyć. Wszystkie składniki łączymy ze sobą i dokładnie mieszamy. Sos odstawiamy do lodówki aby ładnie się przegryzł. 
3. Tradycyjne guacamole jest podstawowym dodatkiem do nachos. Nie każdemu będzie odpowiadać jego smak, ponieważ jest bardzo specyficzny. Ale jeśli lubisz awokado i limonkę to dip jest jak najbardziej dla Ciebie. Awokado kroimy na pół, wyjmujemy pestkę i obieramy ze skórki. Obrane i pokrojone gnieciemy widelcem, aż powstanie tak zwana papka. Limonkę przetaczamy kilka razy po blacie, dociskając ją ręką- wtedy łatwiej puści sok. Kroimy na pół i wyciskamy do awokado. Następnie przyprawiamy do smaku solą i pieprzem (jeśli ktoś lubi można dodać chilli bądź nasiona kolendry do smaku). Wszystko dokładnie mieszamy ze sobą. 


4. Gdy ciasto odpocznie, możemy zabrać się za wykrajanie nachos. Jedna porcję dzielimy na pół i wałkujemy na grubość około 2 mm. Rozwałkowane ciasto kroimy pierw w paski, a następnie trójkąty. Polecam użyć do tego noża do pizzy, z pewnością ułatwi to sprawę. Wielkość chipsów zależy od naszych upodobań, ja wole jednak jak są większe, zdecydowanie ułatwia to jedzenie. Gdy trójkąty mamy już gotowe, układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy przez 15 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu, wyjmujemy z piekarnika i czekamy do ostygnięcia, ponieważ wtedy nabiorą one odpowiedniego chrupnięcia. Czynność powtarzamy z pozostałym ciastem. Po upieczeniu i ostygnięciu możemy serwować nasze kukurydziane nachos!


Wszystkim życzę smacznego!
Serdecznie zapraszam do komentowania i obserwowania mojego bloga, jest to dla mnie duża motywacja do dalszego działania :)





110 komentarzy:

  1. Uwielbiam nachosy, ale nigdy ich jeszcze sama nie robiłam. Przepis jak najbardziej na plus, na pewno się przyda.

    Pozdrawiam, Alternatywnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje serdecznie :)
    Również pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, ależ to smakowicie wygląda :)

    pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się Twoja zdrowsza propozycja nachos - jestem och fanką! I jak szybko się wypiekają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zdecydowanie jest to zdrowsza wersja kupnych nachosów :D

      Usuń
  5. Brzmi i wygląda przepysznie! Pozdrawiam, kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ;)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  6. keczup z piekła rodem - to już nie dla mnie, nie lubię ostrych potraw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować z łagodnym, ale szczerze nie testowałem :)

      Usuń
  7. Co prawda rzadko jadam nachos, ale sos porzeczkowo- curry przetestuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos też dobry w przypadku nuggetsów czy po prostu do jakis przekąsek :)
      Pozdrawiam! Daj znać jak wyszło :)

      Usuń
  8. Przyda mi się na jakąś domówkę, dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Aaa... to wygląda tak pysznie, że ubieram kurtkę i śmigam do sklepu po avocado! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dip porzeczkowo-curry'owy ;) już mnie zadziwił, ale domowej roboty nachosy?! Genialne :) Z nieba mi spadasz - nachosy w sklepach mają zazwyczaj fatalny skład, a dzięki Tonie mam alternatywę :)
    Zapraszam też do mnie - co prawda głównie o kosmetykach, ale za to jest zabawny filmik z dwoma psami ;) Może przypadnie Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow na prawdę wygląda to apetycznie, aż zrobiłam się głodna :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Już tak dawno nie jadłam nachosów, bo wiadomo że te sklepowe nie są najlepszym wyborem, ale muszę przyznać że z chęcią zrobię ich domową wersję! :) Bardzo spodobał mi się Twój blog - dodałam do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa, one motywują do dalszego działania :)

      A nachosy sa o wiele bardziej zdrowsze i możesz zrobić takie jakie lubisz :)
      Są mniej tłuste i tak samo chrupiące :)

      Usuń
  13. Koniecznie podeślę przepis koleżance ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę dać znać jak się jej podoba :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  14. Kocham nachosy, dziękuję za przepis, zapisałam sobie i na pewno będę robiła! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc miłego pichcenia :)
      Dziękuje i pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Nachos uwielbiam , a zrobione samemu pewnie jeszcze lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale mi smaka narobilas ....😍

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam nachosy, także z przyjemnością wypróbuję Twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow domowe to bym z przyjemnością zjadła , i awokado też lubię, pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam do zrobienia :)
      Dziękuje za miłe słowa!

      Usuń
  19. Nie bywałe jaki to prostę, woow. Smaczne pewnie i ciekawi mnie smak tych sosów. Świetna propozycja na przekąskę jak piszesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)
      Ja uwielbiam sos porzeczkowo-curry :)

      Usuń
  20. Wstyd sie przyznac ale nigdy nie jadlem nachosow, z twoim poradnikiem moze spróbuję zrobić, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam gotować więc na pewno wypróbuję takie nachosa 😁

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda smacznie, ale choć gotuję przyzwoicie, to jak dla mnie chyba jednak za trudne...Może kiedyś się odważę i spróbuję...

    OdpowiedzUsuń
  23. Przyznam się szczerze że jeszcze nie próbowałam i może trzeba koniecznie wypróbować przepis.Tylko nie wiem czy sobie poradzę z tak trudnym przepisem.Wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest trudny :) po prostu zagniatamy ciasto :)
      Życzę powodzenia!

      Usuń
  24. Świetny przepis, napewno bede zagladac nie jednokrotnie��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cudownie! brakuje mi takich łatwych i modnych przepisów

      Usuń
    2. Dziękuje :)
      Serdecznie zapraszam!

      Usuń
    3. Łatwy i modny :) dzięki za fajne słowa!

      Usuń
  25. Bardzo fajny pomysł. Muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawy blog,ciekawy przepis leczcie ja bezglutenowa i bez laktozy...🤷‍♀️🤔

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniale i apetycznie wyglada to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  28. Mniam zjadłabym takie dobroci! :D
    Na pewno skorzystam z przepisu.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. domowe nachosy to świetny pomysł. Na pewno niebawem przetestuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzięki za przepis przyda się i to bardzo �� a bardzo lubię nachos

    OdpowiedzUsuń
  31. Super przepis, aż ślinka leci już od samego czytania, ciekawe co będzie jak go wypróbuję ������

    OdpowiedzUsuń
  32. A wydawało się, że to takie trudne do wykonania. może ciut czasochłonne, ale napewno lepsze i zdrowsze niż takie kupione w sklepie.
    Z pewnością do piątkowego filmu będę działać z przepisem.
    Dziękuje serdecznie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje również :)
      Proste i nie takie czasochłonne :)

      Usuń
  33. Hmm ciekawe, nigdy nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  34. coś dla mnie, kocham takie klimaty! a słoiczki to u mnie lampiony ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)
      No to jak widzę maja niejedne zastosowanie :)

      Usuń
  35. Oj, chyba będę musiała wypróbować ten przepis - smakowicie to wygląda, a na pewno tak smakuje. Niegdy wcześniej nie myślałam o tym, żeby zrobić nachosy w zaciszu domowym. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wyglada i brzmi smakowicie wiec zakasuje rekawy i lece do kuchni;-)Dakota pozdrawia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jakie pyszności. Bardzo lubię nachosy ale nigdy nie robiłam ich sama. Muszę namówić chłopaka to może razem je zrobimy. Pozdrawiam i obserwuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wiem co zrobię na sobotni wieczór ����

    OdpowiedzUsuń
  39. Super przepis , zaraz sobie zapisze blog i z pewnością skorzystam . Pozdrawiam Robótkowo DiAnita Art

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny przepis, idealna przekąska na wieczor z filmem

    OdpowiedzUsuń
  41. Wyglądają niezwykle smacznie, będę musiała wypróbować :)

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  42. Mój mężczyzna lubi nachosy, muszę kiedyś sama spróbować takie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo lubię nachosy i niedawno przypomniałam sobie ich smak kupując jedną paczkę w Kauflandzie. Do tej pory domowych nie robiłam, ale może spróbuję. Zarówno solone, ziołowe jak i paprykowe zjadłabym po równo. :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Super!
    Super przejrzyście napisany post i piękne zdjęcia! Ostatnio właśnie zastanawiałam się nad tym czy można i jak zrobić nachosy. I w końcu to odkryłam dzięki Tobie, dzięki! Będę próbować!
    Obserwuję :)
    I serdecznie zapraszam do siebie na: https://morebeautifullife.blogspot.com/2018/03/03-badzmy-silne.html

    OdpowiedzUsuń
  45. O mniam ! aż mi ślinka leci ♥
    Zdjęcia mają w sobie taki urok :)
    Mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam jedzenie, uwielbiam nachosy- choć sama ich nie robiłam już sobie zapisze jak je zrobić napewno to jeden z sposobu na zaoszczędzenie fajna zabawę i przede wszystkim wiemy co jemy!

    Pozdrawiam,
    magdirella.blogspot.co.at

    OdpowiedzUsuń
  47. To najważniejsze! Wiemy co jemy ;)!

    OdpowiedzUsuń
  48. muszę spróbować :)

    zapraszam do siebie -> http://blog.brevio.pl/trendy-na-rynku-pracy-rok-2018-rynkiem-pracownika/

    OdpowiedzUsuń
  49. Wyglądają przepysznie!

    https://magdalenaplak.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Super, niedługo wykorzystam pomysł na tą przekąskę. :-)

    OdpowiedzUsuń
  51. Przepis bardzo fajny, ale jeśli chodzi o sam sos to jak dla mnie musiałabym zastąpić czymś łagodniejszym�� zazwyczaj używam łagodnych sosów. Ostre trochę gorzej znoszę.

    OdpowiedzUsuń
  52. super pomysł na przekąskę, zapisuję przepis i na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Świetny i przede wszystkim zdrowy pomysł, szczególnie jak ktoś (ja...) ma słabość do nachos :D

    OdpowiedzUsuń
  54. Jak wykorzystam ten przepis, to dam ci znać. To jest coś co lubię, a jednak w kadrze i na swojej stronie jeszcze ich nie umieściłam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Słodko-słone , Blogger